Knappt ett dygn kvar!

Hej alla söta, snälla och glada!

 

Imorgon tisdag kl. 19.30 avgår planet mot Paris där vi hoppas hinna med anslutande flight till Buenos Aires.

 

Vi vet att många av er är mer eller mindre (om än pyttelite) oroliga för hur det här ska gå och vår tanke med bloggen är delvis att kunna stilla er oro lite. Vi ska försöka att uppdatera så mycket som möjligt och delge er lite tankar, planer och visa några utvalda häftiga bilder. Kanske slutar det så att alla ni oroliga själar blir så inspirerade att ni kopierar vår resa en vacker dag.

 

Publicerar här en bild på vår troliga resväg (markerad med rött). En möjlig liten avstickare är markerad med orange. Niclas kommer säkert att tycka att det är superpinsamt att jag i det första blogginlägget använde mig av en bild redigerad i Paint (som säkert är såå -98). Skulle inte förvåna mig om han raderar hela inlägget i smyg av just den anledningen så passa på att plugga in resvägen medan ni kan!

 

 

 

Det som är helt säkert är att vi landar i Buenos Aires och avslutar i Lima. Vägen däremellan är inte helt bestämd utan vi får se lite i vilken takt vi orkar utforska saker och ting. Några möjliga resmål mellan B.A och Lima är Iguazú (vattenfall), Mendoza, Salta, Villazón, Tupiza, Salares de Uyuni, Potosí, La Paz, Amazonas (kan tänka mig att några hajar till över att äntligen känna igen ett namn), Titicaca-sjön med närbelägna städer, Cusco, Machu Picchu, Ica och Nasca. Finns också en möjlighet att vi kastar oss in i Chile och gör Santiago, Viña del Mar och Valparaíso osäkra.

 

Glöm inte att titta in på bloggen då och då för att se var vi tar vägen :).

 

Vi (jag tar mig friheten att inkludera Niclas även om han inte har en aning om vad jag skriver just nu) avrundar med den lite klassiska;

 

Hasta la vista baby!


Kommentarer
Postat av: Miasat

Haha vilket fint första inlägg.. Haha hm "där vi hoppas hinna med anslutande flight" lycka till med allt (menar de ej ironiskt) puss

2010-08-24 @ 09:02:39
Postat av: Tegelvägen (enligt Maria)

Åh, LYCKA TILL! Ni kommer ha det galet bra! Jag kommer definitivt att läsa så ofta jag kan. PUSS!

2010-08-24 @ 10:54:28
Postat av: Mamma Ann

Grattis på namnsdagen Lovisa! Puss

2010-08-25 @ 14:37:12
Postat av: kusin Jonas

jag gillar dendär lilla "loupen" på kartan vid La Paz :P <3 kramen <3

2010-08-27 @ 23:53:09
Postat av: Marianne

Det går väl inte att missa en utekväll när ni är i Buenos Aires med eller utan fleece det får väl gå. Lika kallt här vackert väder men kallt. Vi var i Vitabergsparken igår och såg balett. Har aldrig varit där så det var på tiden. Åt på din favvo Koh Pagnang efter med Jerkerus. Härligt. Hoppas ni har det toppen. Så kul att se bilder på er ni ser ut att må toppen. Kramis mamma

2010-08-28 @ 11:19:22
Postat av: erika söderqvist

Oj vilka monument man skaffat sig - Ni ser helt fantastiska ut och vad Ni hinner med! Hur länge blir Ni i Buenos Aires?

Och Ni skriver så intressant och inlevande. igår firade jag morfar med lunch på Kohlswa Herrgård och nostalgi runt Skinnskatteberg. Honey var med! Älskar Er .mormor erika

2010-08-29 @ 10:09:33
URL: http://lovisasniclas.blogg.se/
Postat av: Limpi

Heja Lollo och Nick!

Mormor, jag försökte ringa och gratta Morfar på födelsedagen igår. Hoppas ni fick mitt meddelande.



Lollo jag ska läsa bloggen totalfrekvent! HEJA!

2010-08-29 @ 14:50:42
Postat av: Marianne Rudolfson

Hej så roligt att det blev en utekväll till sist. Om jag förstår rätt har ni nu lämnat Buenos Aires på väg till vattenfallet. Hoppas resan går bra 20 h buss och att ni hittar någon stans att uppdatera er blogg. Det är så roligt att gå in och läsa om era upplevelser. Och ja Zlatan har flyttat till Milan om man nu ska tro på tidningarna iallafall. Marianne

2010-08-29 @ 19:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0